Bartha Andrea

Bartha Andrea

Narozena v Budapešti. Studovala malbu a dějiny umění na univerzitě v San José v Kostarice, kde při studiích pracovala v Národním divadle Costa Rica jako scénografka. Ve studiích pokračovala v Budapešti na Univerzitě Eőtvőse Lóránda na fakultě společenských věd. Graduovala z historie a filozofie umění a pokračovala postgraduálním studiem dějin a teorie divadla. Publikovala články o výrazových prostředcích jeviště. 

V roce 1990 napsala a vydala knihu „Divadelní design na přelomu století“. 

Současně s teoretickými pracemi se zapojila do maďarského undergroundu, tanečního divadla a multimediálních experimentů, kde působila jako herečka, tanečnice a návrhářka. 

Je spoluzakladatelkou „Pankrator Balett Action Group“ a v devadesátých letech vytvořila četné „performance“ a „happeningy“. Od roku 1991 pracuje především jako kostýmní návrhářka pro divadla nejenom v Maďarsku, ale také v Anglii, Dánsku, České republice, na Slovensku a ve Švédsku. V roce 1991 získala maďarskou cenu za Nejlepší kostýmní návrh, je čtyřnásobnou držitelkou Maďarské ceny kritiky, slovenské Ceny kritiky DOSKI za nejlepší kostýmy (rovněž nominace za nejlepší scénický návrh) a ve Švédsku byla nominována na cenu za Nejlepší kostýmní návrh. Maluje, zúčastňuje se výstav a v roce 2004 měla samostatnou výstavu pod názvem DE/SIGNS. V roce 2007 vytvořila pro Hudební divadlo Karlín nové kostýmy pro operetu Čardášová princezna.

TODO1

Kostýmy a scéna
Carmen